Kombiyi, düşük sıcaklıkta sürekli açık bırakmak, sürekli kapatıp açmaktan daha tasarruflu kabul edilir. Bunun nedeni, cihazın tekrar tekrar kapanıp açıldığında harcayacağı enerji miktarıdır. Zira kombi kapatıldığında evin odalarındaki ısı düşmeye başlar. Belli bir süre sonra cihaz tekrar açıldığında içerideki sıcaklığı ideal seviyeye çıkartmak için çalışır. Bu da kombinin olması gerekenden daha çok çalıştığı anlamına gelir. Dolayısıyla kombiyi açıp kapatmak yerine düşük ısılarda çalışır halde tutmak çok daha verimli bir kullanım şekli olacaktır.
Kombiyi Sürekli Açıp Kapatmak Kombiye Zarar Verir mi?
Kombiyi sürekli açıp kapatmak kombiye zarar verir mi, sorusu bu konu özelinde sıkça sorulan sorular arasında yer alır. Kombiyi sık sık açıp kapatmak, cihaza doğrudan kalıcı bir zarar vermeyebilir; ancak enerji faturalarına olumsuz yansıyabilir. Dolayısıyla doğru soru: “Kombiyi açıp kapatmak tasarruf sağlar mı?” olmalıdır. Kombilerin sağlıklı çalışma ömrünü ve cebinizi düşünüyorsanız kombinizi, konfor sıcaklığında tutarak sürekli verimli çalışmasını sağlayabilirsiniz. Bunu en kısa yoldan ve zahmetsizce yapmanın yolu ise akıllı oda termostatı kullanımından geçer. Programlanabilir oda termostatını, dilediğiniz konfor sıcaklığına getirdiğinizde kombiniz de sıcaklığı bu ayarda tutmak için çalışacaktır. Böylece kombiyi sık açıp kapatmak durumunda kalmadan odaları ideal sıcaklıkta tutmanız mümkün olur.
Yeri gelmişken konu ile alakalı YouTube videomuzu da hemen aşağıda izleyebilirsiniz.
Kombiyi Gece Kapatmak mı, Düşük Ayarda Çalıştırmak mı Daha Mantıklı?
Özellikle kış aylarında birçok kişi, gece uyurken kombiyi tamamen kapatmanın daha ekonomik olduğunu düşünür. Ancak evin tamamen soğuması, sabah saatlerinde kombinin ortamı yeniden ısıtmak için daha yüksek performansla çalışmasına neden olabilir. Bu nedenle uzmanlar genellikle kombiyi tamamen kapatmak yerine düşük sıcaklık ayarında çalışır halde bırakmayı önerir. Özellikle iyi yalıtılmış evlerde düşük derecede çalışan kombi, ani ısı kayıplarını önleyerek daha dengeli bir tüketim sağlayabilir.
Akıllı Oda Termostatı Kombi Tasarrufu Sağlar mı?
Doğal gaz kombiyi açıp kapatmak doğru mu, sorusuna verilebilecek en iyi cevaplar arasında, oda termostatı kullanımı da yer alır. Zira doğru kullanılan bir akıllı oda termostatı, kombinin gereksiz çalışmasını önleyerek enerji tüketimine olumlu katkıda bulunabilir. Ortam sıcaklığını sürekli ölçen bu sistemler, ihtiyaç duyulmadığında kombiyi devre dışı bırakır ve belirlenen sıcaklık seviyesini korur. Böylece hem evin gereğinden fazla ısınmasının önüne geçilir hem de kullanıcı sürekli kombi ayarı yapmak zorunda kalmaz. Özellikle düzenli sıcaklık kontrolü sağladığı için bu akıllı termostatlar, kombiyi sık açıp kapatma alışkanlığını azaltarak daha verimli bir kullanım sunabilir.
Yeri gelmişken doğal gaz faturalarında tasarruf nasıl sağlanır, sorusunun detaylı cevabını Kombi Tasarrufu için Ne Yapmalı? başlıklı yazımızda görebilirsiniz.
Kombi Kaç Derecede Çalıştırılmalı ki Hem Ev Isınsın Hem Fatura Artmasın?
Kombi kullanıcılarının en çok merak ettiği konulardan biri de ideal sıcaklık ayarının kaç derece olması gerektiğidir. Çünkü çok düşük derecede çalışan bir kombi evi yeterince ısıtmayabilirken gereğinden yüksek sıcaklık ayarları da doğal gaz tüketimini artırabilir. Bu nedenle kullanıcılar genellikle “Kombi kaç derecede yanmalı?”, “Tasarruf için en uygun kombi ayarı nedir?” gibi soruların yanıtını araştırır. Uzmanlara göre oturma alanlarında ideal ortam sıcaklığı ortalama 20-22 derece aralığındadır. Bu seviyeyi koruyabilmek için kombi su sıcaklığı çoğu evde genellikle 40-50 derece arasında ayarlanır. Ancak evin yalıtımı zayıfsa ya da hava sıcaklığı çok düşükse bu değerlerin artırılması gerekebilir. İyi yalıtılmış evlerde ise daha düşük ayarlar yeterli olabilir. Yani kombi sıcaklığı konusunda, evin yalıtımı, bulunduğu lokasyon ve bunun gibi pek çok farklı unsur etkili olduğu için tek bir doğru cevap yoktur.
Burada önemli olan nokta, kombiyi kısa süreli yüksek sıcaklıkta çalıştırıp tamamen kapatmak yerine dengeli şekilde kullanmaktır. Sürekli değiştirilen sıcaklık ayarları hem konforu azaltabilir hem de cihazın daha fazla enerji tüketmesine neden olabilir. Özellikle oda termostatı kullanan evlerde sıcaklığın sabit tutulması hem evin daha dengeli ısınmasını sağlar hem de gereksiz yakıt tüketimini azaltabilir.
Ayrıca Kombi Kullanımı Nasıl Olmalı? başlıklı yazımız da ilginizi çekebilir.





