Toshiba Klima Arıza Kodları Nelerdir?

Kış aylarında ısınmak yaz aylarında ise serinlemek için kullandığımız klimalar son derece işlevsel iklimlendirme cihazlarından biridir. Yaşam alanlarımızı arzu ettiğimiz koşullarda iklimlendirebilmemize olanak sunan klimalarda zaman zaman çeşitli arızalar meydana gelebilir. Klima arıza kodları ile kullandığınız klimanın arızasının ne olduğu kolayca anlayabilir ve buna uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Evlerinde ya da işyerlerinde Toshiba marka klima kullananlar için Toshiba klima arıza kodları ve çözümlerini bir araya getirdik.  Eğer siz de Toshiba klima kullanıyorsanız klimanızda meydana gelebilecek arızalara ve bu arıza sinyallerinin neler olduğuna gelin hep birlikte bakalım!

Toshiba Klima Arıza Kodları 

Toshiba klima modellerinde meydana gelebilecek arızalar ve bu arızaların kodları şu şekildedir:

Uyarı: Cihazı onarmaya kalkmayın. Mutlaka yetkili servis elemanlarına danışın.

E01 Arızası: Toshiba klima arıza kodları arasında en sık karşılaşılanlardan biri E01 arızasıdır. Toshiba klima E01 arızası, uzaktan kumanda ile iç ünite arasında iletişim olmaması anlamına gelir. Bu arızanın meydana gelmesindeki temel etken ana iç ünitenin kapanması olabilir.

E02 Arızası: Yerel kontrol cihazı arızasıdır.

E03 Arızası: Ana iç ünite A-B’ye data girmiyor demektir. (E01 arıza gösterebilir.)

E04 Arızası: Bu arıza meydana geldiğinde iç ünite (ikiz röle hariç) dış üniteden hiçbir iletişim almaz. Toshiba klima E04 arızası haberleşme hatası olarak da bilinir.

E08 Arızası: Yinelenen iç ünite adresi.

E09 Arızası: Bir gruba bağlı 2 yerel kontrol cihazı. Haberleşme hatası.

E10 Arızası: İç ünite PSB arızası.

E12 Arızası: Otomatik adres başlangıç hatası.

E14 Arızası: Otomatik başlangıç hatası.

E15 Arızası: Hiçbir kapalı açık adres.

E16 Arızası: Bağlı iç ünitelerin iletişim hatası.

E18 Arızası: Ana iç ünite ile bağımlı iç ünite veya üniteler arasındaki iletişim hatası.

E19 Arızası: Açık başlık birimleri miktarı arızası.

E20 Arızası: Otomatik adres problemi.

E23 Arızası: Dış ünite arasında iletişim hatası.

E25 Arızası: Bağlı dış ünitelerin yinelenen adı.

E26/E28 Arızası: İzleyici dış ünite hatası.

E31 Arızası: IPDU iletişim hatası.

F01 Arızası: Kapalı TCJ (sıvı) sensörü hatası.

F02 Arızası: Kapalı TC2 (buhar) sensörü hatası.

F03 Arızası: Kapalı TC1 sensörü hatası.

F04 Arızası: Dış birim TD (boşaltma) sensörü hatası.

F05 Arızası: TD2 sensörü hatası.

F06 Arızası: TE1 (makara) sensörü hatası.

F07 Arızası: 17927 sensör hatası.

F08 Arızası: Dış birim TO (ambient) sensör hatası.

F10 Arızası: Kapalı birim TA (dönüş havası) sensör hatası.

F12 Arızası: TS1 sensör hatası.

F13 Arızası: TH sensör hatası.

F15 Arızası: Sensör hatalı bağlantı.

F16 Arızası: Açık basınç sensörü hatalı bağlantı.

Toshiba Klima Arıza

Toshiba Klima Operation (Çalışma) Işığı

Cihaza elektrik geldikten sonra, ışık her saniyede bir kez yanıp söner ve cihaz çalışırken sürekli açık kalır. Toshiba klima operation ışığı yanıyor, yanmıyor, ışık yanıp sönüyor gibi arızalarla karşılaşıyorsanız arıza kodu ve arızanın sebebi şunlar olabilir:

F29 Arızası: İç birim PCB arızası.

H01 Arızası: Dış birim inverter kompresör aşırı akım idrak etti.

H02 Arızası: Ana dış birim aşırı akımı, çalıştırıldıktan kısa bir müddet sonra belirlendi.

H03 Arızası: Akım boştayken ana dış birimde akım belirlendi.

H06 Arızası: Dış birim PS sensörü tarafından alçak basınç idrak etti (0,2 bar-n 2,9 psig).

Toshiba Pre-Def Işığı

Isıtma işlemi esnasında dış ünite bataryası buzlandığı zaman klima otomatik olarak buzdan arındırma işlemi yapmaya başlar. İşte bu sırada Pre-Def ışığı yanar.

L03 Arızası: Yinelenen iç başlık birimleri.

L07 Arızası: Önceden tek bir birim olarak ele alınan bir grup birimde iç birim.

L08 Arızası: İç birimler ayarlanmamış adresler.

L09 Arızası: İç birimlerin kapasitesi ayarlanmadı (DN Kodu 11’i kontrol edin.)

L29 Arızası: Dış birim IPDU hatası.

L30 Arızası: Giriş 1 dakika süresince kapalı PCB CN80 devresinde.

L31 Arızası: Dış birim PCB hatası.

P01 Arızası: İç birim fan motor hatası.

P03 Arızası: Dış birim yüksek deşarj sıcaklığı (TD1 115 ° C’yi aştı.)

P04 Arızası: Yüksek basınç anahtarı algılama hatası.

P05 Arızası: Faz eksik algılama / Faz sırası hatası.

P07 Arızası: Dış birim PCB ısı emicisinde aşırı ısınma hatası. (Sıcaklık 90 ° C üzerinde kaydedildi.)

P10 Arızası: İç birim şamandıra devrede.

P12 Arızası: İç birim fan motoru hatası.

P13 Arızası: Açık sıvı geri algılama hatası.

P15 Arızası: Gaz kaçağı tespiti.

P17 Arızası: Deşarj sıcaklığı. TD2 hatası.

P19 Arızası: 4 istikametli valf hatası.

P20 Arızası: Yüksek basınçlı ters hatası.

P22 Arızası: Dış ünite fan motoru IPDU hatası.

P26 Arızası: Dış ünite dev transistör kısa devresi.

P29 Arızası: Dış ünite geri besleme devresi tarafından saptanan kompresör hatası.

P30 Arızası: İç ünite grup kontrol takip ünitesi hatası.

P31 Arızası: İç ünite PCB hatası.

C05 Arızası: Merkezi kontrol TCC-Link merkezi kontrol aletinde hata gönderme.

C06 Arızası: Merkezi kontrol TCC-Link merkezi kontrol aleti hatası.

C12 Arızası: Genel emelli ekipman ara yüzü için toplu alarm.

Toshiba klima arıza kodları arasında en çok karşılaşılan bunlardır. Toshiba klimanızda bu ya da bunlar dışında bir arıza meydana geldiğinde yapmanız gereken ilk şey Toshiba klima servisleri ile irtibata geçmek olmalıdır. Klimaya mutlaka alanında uzman ve yetkili bir kimse müdahale etmelidir. Bu arızaları çözmeye kendiniz uğraşmamalı en yakın tarih için servisten randevu almalısınız. Arızayı, görevlilere telefonda anlatırken mutlaka ayrıntılardan bahsedin ve cihazın modelini söyleyin.

Alarko Carrier Klimaları